Aceasta virtuasa a foarfecelui semneaza de multi ani creatiile cele mai remarcate pe podiumurile de prezentare a colectiilor marilor creatori de moda. In mainile abile ale acestei bretone, obisnuita a culiselor paradelor de moda, parul se transforma in opera de arta, ca imaginea lucrarii sale din filmul „Maria-Antoaneta” al Sofiei Coppola.

 

„Deviza mea? Totul este posibil! Indiferent care ar fi natura parului. Asta e magia totala a coafurii…” – Odile Gilbert, stilist de inalta clasa

 

A fi primul stilist decorat Cavaler al artelor si literelor este, inainte de toate, o reala recunoastere a meseriei. Cealalta este cartea mea, Her Style, Hair by Odile Gilbert, singura care reuneste mari fotografi, treizeci si cinci dintre cei mai mari, in 350 de pagini…

 

	adrian niculescu, coafor bucuresti, curs coafeza, curs coafor online, curs coloristica, curs hairstyling, curs online, despre par, foarfeca profesionala, l’oreal, par saten, paris, salon coafor, scoala coafor, stilist l’oreal, superblond, vopsit blond

 

Ceea ce vedem din moda nu exista decat in fotografii. Ceea ce a contat in viata mea au fost intalnirile cu Richard Avedon sau Helmut Newton, Irving Penn sau Herb Ritts, sau Peter Lindbergh, Jean-Baptiste Mondino. Paolo Roversi… – sau cu creatorii de moda, cum ar fi Karl Lagerfeld (o mare poveste, 11 ani de fidelitate), Christian Lacroix, John Galliano, Jean-Paul Gaultier…

 

 

 

RAMAN OBLIGATORIU IMAGINI PUTERNICE: INTRAM DE FIECARE DATA INTR-UN UNIVERS DIFERIT, CEL AL UNUI CREATOR, CU INCREDIBILE SCHIMBURI DE ENERGIE

 

Sofia Coppola m-a chemat dupa ce mi-a vazut cartea, pentru a-mi cere sa-i coafez regina… O maniera diferita de lucru, o treaba de istoric, de documentarist. Au fost facute, desigur, importante cercetari referitoare la moda epocii, o luna de incercari inainte, dar prin intermediul interpretarii sale de tanara regina, era important sa-mi semnez modernitatea – de altfel Kristen Dunst este singura, din toata distributia, care nu a purtat niciodata peruca. Mi-am petrecut mai multe zile pe platoul de filmare, cu cineva care lucra in locul meu, in zilele in care eu nu puteam sa merg.

Am trecut si prin teatru, Cele trei surori cu Nathalie Baye si Marthe Keller. Am lucrat aproape cu toate actritele, dar le-am coafat pentru o fotografie, pentru un eveniment special – sunt mult mai implicata in moda, ca si cu Linda Evanghelista – si am putut, pana la finalul defilarii, sa trec prin toate lungimile si toate culorile, de la blond platinat la negru profund.

Este o meserie grea, fizic, dar trebuie sa fie forta mea de bretona, ajunsa la varsta de 17 ani in Paris, ceea ce m-a ajutat sa ma fac acceptata in acest univers. Si aproape imediat a avut loc intalnirea cu un maestru, Bruno Pittini: face parte din acei oameni de deasupra mediei, care dau, pe langa dragostea pentru meserie, ceea ce nicio scoalanu poate oferi – un mod de a deshide ochii, de a invata si de a vedea. Am petrecut zece ani aproape de el, inainte de a-mi deschide Atelierul 68.

 

…citeste continuarea in episodul al doilea din „Secretele stilistilor celebri”, despre Odile Gilbert!